چگونگی فرآیند فروش نرم افزار

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

چگونگی فرآیند فروش نرم افزار

تماس مشتری :

اولین مرحله در فرآیند ارائه و فروش نرم افزارهای فراپیام ، با تماس مشتری آغاز می گردد . مدیران عامل ، مدیران مالی و کارشناسان حسابداری بر اساس شناختی که از نرم افزار حسابداری شرکتی و راهکارهای تخصصی فراپیام داشته و علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتری در این ارتباط می باشند از روش های ذیل می توانند نسبت به برقراری ارتباط با سازمان فروش فراپیام اقدام نموده تا مراحل و قدم های بعدی این درخواست توسط همکاران ما در بخش فروش پی گیری و انجام گردد .

  1. دانلود کاتالوگ یا درخواست دمو از طریق وب سایت رسمی فراپیام
  2. درخواست کاتالوگ یا درخواست دمو از طریق تماس با شماره ۸۶۷۴۸ – ۰۲۱
  3. درخواست کاتالوگ یا درخواست دمو از طریق ایمیل sales@farapayam .com
  4. درخواست کاتالوگ یا درخواست دمو از طریق فاکس به شماره ۸۸۵۰۵۸۴۱

تهیه گزارش شناخت :

پس از تماس مشتری با سازمان فروش فراپیام ، متخصصین ما در این بخش ضمن هماهنگی با دفتر مشتری اقدام به تشکیل یک جلسه حضوری ( ترجیحا در دفتر یا محل کار مشتری ) نموده تا از طریق شناخت و مطالعه ای که برروی نیازها و فرآیندهای عملیاتی مشتری صورت می پذیرد ، نقاط عطف و پر اهمیت در عملیات و همچنین سیستم های فراپیام شناسایی شده و به واسطه این شناخت ، نقاط اشتراک و یا احیانا افتراق نیازهای سازمان با تنظیمات عمومی و اختصاصی سیستم تشخیص و جهت بهره برداری در فرآیند استقرار ، مورد استفاده قرار گیرند .به جهت ایجاد حداکثر انطباق بین فرآیندهای با اهمیت مشتری و ابزار و امکانات نرم افزار ، اصلاحات و آموزش های لازمه در فرآیند استقرار سیستم صورت خو.اهد پذیرفت .

دموی سیستم ها :

همکاران و متخصصین ما در سازمان فروش ، پس از برگزاری جلسات شناخت و اخذ کلیه نیازمندیها و یا مشکلات مشتری در حوزه فرآیندهای سازمانی و گردش کار، یک ماکت اطلاعاتی مبتنی بر گردش کار مشتری تهیه کرده که بر اساس آن فعالیت های مشتری در یک حجم کوچک شبیه سازی شده و به نظر ایشان میرسد . بر این اساس شما می توانید کلیه توانمندیها و قابلیت های نرم افزار های فراپیام را بصورت عملی مشاهده نمائید . در جلسات دمو کارشناسان فراپیام ، پاسخگوی سوالات احتمالی نمایندگان مشتری خواهند بود .

تصمیم گیری مشتری :

نقطه تصمیم گیری مشتری جهت خرید نرم افزار مالی فراپیام ، نقطه بسیار حساس و پر اهمیتی می باشد . اساسا خریداران نرم افزار و یا مشاوران ایشان می بایست در این لحظه به چند نکته پر اهمیت توجه ویژه نمایند . نرم افزار انتخاب شده علاوه بر توانمند بودن می بایست دارای تحلیلی قوی در عملکرد فرآیندهای سازمانی و گردش کار باشد. همچنین رابط کاربری ساده ، گزارشات مدیریتی کامل و بی نقص ، پشتیبانی قوی و خدمات آنلاین به همراه نیرو های انسانی توانمند در بخش تولید و توسعه سیستم ها ، از عوامل پر اهمیتی است که در زمان خرید سیستم مالی مورد توجه قرار می گیرد . تفکر مدیریت شرکت نرم افزاری به جهت همسو بودن در تامین نیاز های آتی مشتریان و توسعه سیستم ها به جهت پوشش این نیاز ها نیز بسیار حائز اهمیت می باشد . لذا پس از برگزاری جلسه دمو و پرسش و پاسخ انجام شده بین نماینده مشتری و کارشناسان فراپیام ، مشتری با یک دید کامل نسبت به نرم افزار و راهکارهای مالی ارائه شده و همچنین قابلیت ها و توانمندیهای آن اقدام به خرید و عقد قرارداد می نماید .

نصب و استقرار :

استقرار و راه اندازی نرم افزار ، مهم ترین نقطه ارتباطی فراپیام باسازمان مشتری بوده و هدف اصلی از ارائه نرم افزار و بکارگیری آن توسط مشتری در این مرحله محقق می گردد .

شناسایی دقیق نیازهاي سازمان، ارائه راهکارهاي منطبقبر فرایندهاي عملیاتی سیستم، آموزش ابزارها و امکانات و همراهی کاربران تا نقطه تسلط بر این ابزارها و شناختدقیق امکانات ، مراحل اجرایی فرایند استقرار می باشند . نظارت بر نحوه و کیفیت اجراي استقرار تا مرحله حصول اطمینان از نتیجه رضایت بخش آن همواره و به صورت مستمر توسط دفتر مرکزي فراپیام انجام می پذیرد. ارائه گزارش پیشرفت پروژه ها در طول این مرحله نیز ضامن اجراي صحیح آن خواهد بود. در پایان ضمن ارائه گزارشات مدیریتی و عملیاتی سیستم توسط مدیر پروژه و تائید مشتري، فرایند استقرار به پایان رسیده و مکانیزم پشتیبانی سالیانه مادام العمر آغاز می گردد .

پشتیبانی سالیانه :

پشتیبانی سالیانه مشتریان شامل ارائه آموزش ، مشاوره و راهنمایی های لازم در زمینه نکات فنی سیستم و مسایل تحلیلی آن از طریق ارتباط تلفنی ، جلسات حضوری و ارتباط از راه دور می باشد . ارائه ورژن های جدید که حاصل ارزیابی نیازهای جدید سازمان ها و ارائه راهکار نرم افزاری آن می باشد ، نیز جزء خدمات پشتیبانی سالیانه می باشد.

سنجش دوره اي رضایتمندي مشتریان توسط واحد ارزیابی پروژه ها ، ضامن حفظ و ارتقاء کیفیت خدمات براي جهت ، کسب رضایت بیشتر مشتریان خواهد بود . استفاده از ابزارهاي ارتباط مکانیزه و سیستم هاي تیکتینگ ، جهت گردش اطلاعات و نگهداشت سوابق خدمات ارائه شده مارا در مدیریت نظام این اطلاعات یاري نموده است .

فراپیام حفظ ارتباط مستمر با سازمان مشتري را براي پایداري کیفیت ایجاد شده در مرحله استقرار، از اصول استراتژیک خود دانسته و همواره مبناي برنامه ریزي خود جهت توسعه فعالیت رامشتري مداري و ارتقاء مرحله به مرحله ي سطح رضایت وي قرار داده است.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو