فعال کردن رمز پویا بانک کشاورزی

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

راهنمای جامع کاربری سامانه دریافت رمز یکبار مصرف بانک کشاورزی

رمز پویا بانک کشاورزی

رمز یکبار مصرف بانک کشاورزی یا همان رمز پویا به منظور حفظ حقوق و رضایت مشتریان و کاهش سوء استفاده ­های سارقان سایبری با روش ­هایی چون فیشینگ، کی لاگرها و فارمینگ از سوی این بانک در اختیار مشتریان عزیز قرار گرفته است.

مشتریان بانک کشاورزی با فعال­ سازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک کشاورزی می ­توانند به راحتی به خدمات بانکی دسترسی داشته باشند و از تمامی آنها به طور دقیق، سریع و ایمن بهره­ مند شوند.

در همین راستا ما قصد داریم در این مقاله از شبکه دانش فراپیام با توجه به افزایش بیشمار مشتریان به انجام تراکنش ­های غیر حضوری و اینترنتی، راهنمای جامع کاربری فعال کردن رمز پویا بانک کشاورزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

فعال­سازی رمز یکبار مصرف بانک کشاورزی از طریق نرم افزار ریما

برای دریافت برنامه رمز پویا بانک کشاورزی در ابتدا باید به سایت رسمی بانک کشاورزی www.bki.ir مراجعه نموده و “برنامه رمز پویا ریما کشاورزی” را دانلود و روش گوشی همراه خود نصب کنید.

قبل از نصب و استفاده از نرم افزار شما باید ساعت و تلفن همراه خود را روی حالت خودکار Automatic date and time تنظیم کنید. در صورتی که تنظیمات زمان و تاریخ روی تلفن همراه شما در حالت خودکار نباشد، برنامه ریما به درستی کار نخواهد کرد و در نتیجه رمزهای تولید شده برای کارت شما اعتباری نخواهد داشت.

علاوه بر این نسخه اندرویدی تلفن همراه شما باید بالاتر از ۴٫ف بوده و تلفن شما نباید ROOT شده باشد. همچنین شماره تلفن همراه ثبت شده در درگاه برای دریافت توکن باید با شماره تلفن وارد شده روی برنامه ریما یکسان باشد. مراحل دریافت رمز پویا بانک کشاورزی به شرح زیر است:

ورود به برنامه ریما

پس از اینکه برنامه را روی تلفن همراه خود نصب کرده و نوبت به اجرای آن رسید باید در ابتدا ثبت نام نمایید. هنگام این مرحله در نظر داشته باشید که تلفن همراه شما باید به اینترنت وصل باشد. در این مرحله شما باید یک رمز عبور که حداقل شش کاراکتر و شامل یک حرف بزرگ انگلیسی و یکی از کاراکترهای خاص می­باشد تعیین کنید. در صورت تأیید رمز، شما وارد مرحله بعدی خواهید شد.

اپلیکیشن ریما

– تأیید شماره تلفن همراه

پس از تأیید رمز شما وارد مرحله بعد شده و باید شماره موبایل خود را وارد و گزینه ارسال پیامک را انتخاب کنید. اکنون یک کد تأییدی از طریق پیامک به تلفن همراه شما ارسال می­شود. کد تأیید را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنید و در نهایت دکمه تأیید را بزنید. پس از این مرحله ثبت نام شما تکمیل می­گردد. لازم به ذکر است که پس از تکمیل ثبت نام شما بدون اینکه نیازی به اینترنت داشته باشید می­توانید بقیه مراحل را انجام دهید.


همچنین بخوانید : چک بین بانکی یا رمزدار چیست؟


 

– ورود مجدد به برنامه ریما

برای هر بار باز کردن برنامه و وارد شدن به آن می ­توانید نحوه ورود خود را یا از طریق رمز عبوری که برای آن تعریف نمودید یا “ورود یا اثر انگشت” تعیین کنید. اگر تلفن همراه شما حسگر اثر انگشت داشته باشد می­توانید با لمس گزینه ورود یا اثر انگشت و سپس وارد کردن رمز عبور، اثر انگشت خود را تعریف کنید.

– ثبت توکن ­های رمز یکبار مصرف بانک کشاورزی

پس از وارد شدن به برنامه، مشاهده می ­کنید که در اینجا باید رمز دریافتی از طریق خودپرداز یا پیامک دریافت شود. در واقع شما می­توانید به خودپرداز یکی از شعب بانک کشاورزی مراجعه نموده و در آنجا با انتخاب گزینه فعال­سازی رمز اول یا دوم یکبار مصرف، رمز خود را فعال کنید.

در این بخش، یک توکن دو بخشی که شامل هشت کاراکتر است از طریق رسید بانکی و مابقی آن با پیامک به شما تحویل داده می­شود که باید در محل مربوطه آن را وارد نمایید.

پس از ورود، هر ۶۰ ثانیه یک بار یک رمز جدید با لمس کلید ثبت تولید می ­شود. شما می­توانید با علامت (+) یک توکن جدید اضافه نموده و با علامت قفل، رمز یکبار مصرف بانک کشاورزی را مشاهده نمایید.

پس از اینکه با دقت تمامی مراحل فوق را انجام داده و با موفقیت امکان به دریافت رمز یکبار مصرف بانک کشاورزی شدید می­توانید در هر زمان هنگام خریدها یا تراکنش ­های اینترنتی در نهایت امنیت از آن استفاده کنید.

اکنون دیگر لازم نیست که نگران افراد سودجویی که با ایجاد محیط ­های ساختگی و غیر مجاز، شما را به درگاه­های پرداخت دروغین منتقل می­گردند باشید.

سوالات متداول

آیا می توان به صورت غیر حضوری رمز پویا بانک کشاورزی را فعال کرد؟

بله،با استفاده از اپلیکیشن ریما می توانید اقدام به فعال سازی رمز دوم پویا بانک کشاورزی کنید.لازم به ذکر است تنها یکبار نیاز به مراجعه به خودپردازهای بانک کشاورزی دارید

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
2.3 7 رای ها
رتبه
guest
4 دیدگاه ها
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
پروانه
پروانه
2 years ago

من وقتی میرم پای خودپرداز و شماره رو وارد میکنم ارور میده که شماره ی وارد شده با شماره ی ثبت شده ی شما مطابقت ندارد در حالی که همون شماره ای که تو برنامه ی ریما رو وارد کردمو تو خودپرداز میزنم..ممنون میشم کمکم کنید

محمد
محمد
2 years ago
پاسخ به  پروانه

سلام
اگه سیمکارت بنام خودتان نباشه این ارور رو میزنه
یا شماره پیامکتون فرق داره

سونیا
سونیا
2 years ago
پاسخ به  محمد

ببخشید باید گزینه فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف رو زد یا رمز اول یکبار مصرف؟

مازیار
مازیار
2 years ago

سلام خسته نباشید رمز هشت کاراکتری فارسی نوشته هرجور وارد میکنم بازم صحیح نیست چرا

مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو