سرمایه گذاری در رمزارزها؛ آری یا خیر؟

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

سرمایه گذاری در رمزارز ها

یکی از راه‌های جدید سرمایه‌گذاری، رمزارزها هستند که به تازگی وارد ایران شده‌اند و تاکنون باعث پرداخت سودهای هنگفتی به سرمایه‌داران خود شده‌اند. اما چالش و نگرانی‌هایی نیز در مورد آن‌ها وجود داشته و دارد که باعث شده است برخی افراد از ریسک سرمایه‌گذاری در رمز ارزها صرف نظر کنند.

در این مطلب به طور کامل در این مورد بحث خواهیم کرد. همراه فراپیام باشید.
همانطور که گفته شد، تاکنون ارزهای دیجیتال سوددهی خوبی داشته‌اند، اما به طور کلی این بازار در یک بازۀ زمانی یک هفته‌ای، دچار نوسانات شدید شد و باعث شد که سرمایه‌گذاران را به فکر وا دارد که آیا سرمایه‌گذاری در این بازار منطقی است یا خیر.

در این مورد باید بگوییم که کار منطقی این است که برای سرمایه‌گذاری در هر بازاری باید نکات و ملاحظاتی را در نظر داشته باشید.

«پویا بهمنی» کارشناس بازار سرمایه و رمز ارزها بیان کرده است: ” این بازار قدمتی کمتر از ۱۳ سال دارد و نوپاترین بازار مالی است”. از زمانی که این بازار به وجود آمده است، نهادهای مالی و دولت‌ها و سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان زیادی آن را نقد کرده و این‌چنین مخالفت‌هایی هنوز هم وجود دارد.

البته باید گفت که این مخالفت‌ها آنچنان هم بی‌منطق نبوده و به دلایل تلاش طراحان، این شبکه‌ها برای ضعیف‌کردن نهادهای مالی علی‌الخصوص بانک‌ها، کاربرد آن‌ها برای تراکنش‌های مالی فعالیت‌های غیرقانونی، درک نکردن سازوکار تولید و انتشار آن‌ها و همچنین این که نهادهای ناظر، نمی‌توانند نظارت دقیق روی فرایند معامله و به‌کارگیری آن‌ها داشته باشند، بوده است.

همچنین ایشان گفته است که در این هفته‌های اخیر، دربارۀ ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال و ایجاد محدودیت برای آن‌ها در صرافی‌های داخلی، در بین تصمیم‌سازان اقتصادی در مجلس، مسئولین دولتی و سایر سازمان‌ها صحبت شده است و همچنین طرحی در دست تدوین است که معاملات این بازار را قانون‌مند و سامان‌دهی کند.

در کشورهای دیگر نیز، این‌چنین رفتارهای سلبی و قهری در برخوردهای اولیه با ارز دیجیتال وجود داشته است؛ اما با گذشت زمان و وضع قوانین مشخص در این حوزه و تلاشی که برای نظارت روی آن‌ها انجام شده، کمتر شده است.

بنابراین می‌توان گفت که تجربۀ جهانی برای برخورد با این رمزارزها می‌تواند راهگشا باشد و سرمایه‌گذاران را متقاعد کند که می‌توانند از مزایای این رمزارزها در کنار منافع ملی خود نیز بهره‌مند شوند. اما باید گفت که این یک ریسک بسیار بزرگ خواهد بود و روند آن طولانی و همراه با فراز و نشیب‌های بسیار زیاد است.

از این رو، پاسخ به این سوال که در این بازار، سرمایه‌گذاری انجام بدهیم یا خیر، در حال حاضر تنها می‌توان گفت که برای سرمایه‌گذاری باید تمام نکات لازم رعایت شود و ملاحظاتی را نیز در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال، باید با توجه به میزان ریسک‌پذیری خود در این بازار، سرمایه‌گذاری کرده و هوشمندانه عمل کنید. نکتۀ دیگر این که نباید بدون داشتن اطلاعات در این زمینه، سرمایه‌گذاری نمایید، زیرا امن‌ترین بازارها نیز برای افرادی که شناخت کافی ندارند، ناامن است.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو