فوروارد کردن خودکار ایمیل در نسخه رایگان یاهو غیرفعال می‌شود

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

امکان فوروارد کردن خودکار ایمیل در نسخه رایگان ایمیل یاهو غیرفعال می‌شود!

فوروارد کردن خودکار ایمیل

در حرکتی که مطمئنا بسیاری از کاربران Yahoo Mail را ناامید خواهد کرد خبری است که به تازگی منتشر شده است. مالک یاهو تصمیم گرفته توانایی فوروارد خودکار ایمیل‌های یاهو را از بین ببرد. این تصمیم هر کسی را که از حساب ایمیل یاهو رایگان استفاده می‌کند را تحت تأثیر قرار می دهد.

به دنبال اعلام ماه سپتامبر یاهو مبنی بر نقض داده‌ها بر میلیون‌ها حساب کاربری، این شرکت انتقال کاربران به سرویس ایمیل دیگر را برای یاهو ایمیل دشوارتر کرده است. در آغاز ماه اکتبر، یاهو ویژگی انتقال ایمیل را غیرفعال خوهد کرد که به کاربران امکان آن را می‌دهد تا ایمیل‌های دریافتی ارسال شده به آدرس یاهو خود را به طور خودکار به یک حساب دیگر هدایت کنند.

طبق گفته‌های شرکت ورایزن، امکان فوروارد به‌صورت رایگان در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۱ دیگر عملی نخواهد بود و امکان فوروارد کردن خودکار ایمیل در نسخه رایگان ایمیل یاهو غیرفعال می‌شود.

دلیل تصمیم یاهو در رابطه با عدم امکان فوروارد کردن خودکار ایمیل در نسخه رایگان ایمیل یاهو

در پی چرایی این تصمیم ورایزن برای اجرای این تغییر، برآورد شده است که این امر به‌منظور حفظ امنیت حساب‌های رایگان اجرا خواهد شد. همچنین این شرکت در مقابل سوالات متداول در مورد چگونگی آسیب رساندن ایمیل به صورت خودکار ایمیل به امنیت توضیح زیادی نداده است و به سادگی اذعان داشته است که: “ما بطور منظم محصولات و خدمات خود را بر اساس استانداردهای امنیتی فعلی ارزیابی می‌کنیم و تصمیم داریم این ویژگی را حذف کنیم، تا از ایمن بودن حساب‌های یاهو ایمیل رایگان، اطمینان کامل حاصل کنیم.


همچنین بخوانید : ایمیل مارکتینگ چیست؟


همچنین این تغییر به شرکت ما کمک خواهد کرد تا همه‌ی ما، برای ایجاد بهترین ویژگی‌ها و تجربیات جدیدمان به کاربران یاهو تمرکز کنیم”.

این روزها از ارسال ایمیل اتوماتیک یا خودکار، اغلب سواستفاده‌های بسیاری می‌شود و هکرها در زمینه‌های زیادی، قوانین حساب‌های کاربری ایمیل را نقض می‌کنند. این هکرها اغلب آدرس ایمیل خود را به عنوان یک قاعده‌ی خودکار، برای دریافت نسخه‌های کپی شده توسط تمامی کاربران رایگان ارسال می‌کنند.

ایمیل یاهو

با این حال، این ویژگی اغلب توسط کاربران قانونی برای متمرکز کردن ترافیک ایمیل به یک حساب واحد استفاده می شود. یاهو می‌گوید با شروع سال جدید، کلیه قوانین ارسال ایمیل غیرفعال خواهند شد و کاربرانی که می‌خواهند ایمیل‌های یاهوی خود را بخوانند، باید از وب سایت Yahoo Mail بازدید کنند.

عدم امکان فوروارد کردن ایمیل به دلیل هک‌ها بوده است؟

اعتقاد بر این است که حساب یاهو میل بیش از سه میلیارد کاربر دارد. اگرچه یاهو در پاییز ۲۰۱۶ اعلام کرد که دو هک مهم را پشت سر گذاشته است. یکی در سپتامبر و دیگری در دسامبر، که بسیاری از کاربران، این شرکت را  پس از این هک‌ها رها کرده اند.

گرچه قبل از این نقض‌ها، حساب‌های کاربری یاهو میل رو به کاهش بود و از این طریق حقوقی مانند Hotmail و Gmail را به کاربران واگذار می‌کرد. از تابستان امسال، یاهو گزارش داد که سرویس ایمیل خود تقریباً از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه پشتیبانی می‌کند، که البته این تعداد طی سالها به طور مداوم کاهش یافته است.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که هدف از این اقدام، تشویق کاربران به دریافت نسخه پولی یاهوایمیل است، اما ورایز نمی‌گوید این امر به ایمن نگه داشتن حساب‌ها کمک بسیاری خواهد کرد.

آیا می‌توان امکان فوروارد یاهو ایمیل را پس گرفت؟

ارسال نامه یا ایمیل الکترونیکی یک قسمت مهم از روند تغییر است. دقیقاً مانند ارسال نامه الکترونیکی پستی، به کاربران این اطمینان را می‌دهد که هیچ ایمیل جدیدی از دست نخواهد رفت. 

همانطور که تمام کاربران حساب یاهو می‌دانند، Verizon’s Yahoo Mail Pro یک نسخه بدون تبلیغات از سرویس ایمیل است و در پی غیرفعال شدن این سیستم در سال ۲۰۲۱ سوالات بسیار زیادی در زمینه‌ی بازپس گیری امکان فوروارد برای ایمیل‌ها در یاهو ایجاد شده است و همچنین تعجب آور نیست که کاربران این برنامه می‌توانند با انتخاب هزینه‌های پرداخت برای حساب‌های Yahoo Mail وYahoo Mail Pro، ارسال خودکار ایمیل‌هایشان را دوباره در اختیار خود داشته باشند.

البته این بازپس‌گیری هزینه‌هایی به‌صورت ماهانه ۳٫۴۹ دلار یا سالانه ۳۴٫۹۹ دلار را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

ایمیل

متناوبا با پرداخت ۱۲ دلار در سال گزینه “دسترسی + بازارسال یا فوروارد” دوباره در دسترس کاربران یاهو ایمیل خواهد بود. این ثبت نام برای حساب ProYahoo گران تر با امکان و مزیت‌هایی از قبیل تبلیغات کمتر، عملکردی سریع‌تر و همچنین پشتیبانی از مشتری، با اولویت پاک کردن ایمیل برای کاربران ویژه یاهو را  در خود خواهد داشت.

پس می‌توان گفت که یاهو امکان فوروارد کردن ایمیل را نبسته بلکه آن را به سرویس پرو خود منتقل کرده است تا افراد هزینه‌ای بابت امنیت دوبرابر بپردازند.

دریافت این مبلغ یک معامله هیجان‌انگیز برای دو طرف خواهد بود. البته که هر امنیت ویژه‌ای، هزینه‌ای دوچندان خواهد داشت. ورایزن به کاربران خود قول داده است که با این روش حساب کاربران در امنیت بالایی قرار می‌گیرد که البته این موضوع برای شرکت‌ها حائز اهمیت‌تر خواهد بود.

همچنین یاهودر بیانیه ای با یکی از خبرگزاری‌ها گفته است که:

“ما در تلاش هستیم تا در اسرع وقت پشتیبان گیری و راه اندازی خودکار را انجام دهیم، زیرا می‌دانیم چقدر می‌تواند برای کاربران ما مفید باشد.

این ویژگی به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده قبلی، به طور موقت غیرفعال خواهد شد تا عملکرد آن بین حساب‌های مختلف کاربران بهبود یابد. همچنین کاربران می‌توانند به زودی انتظار بروزرسانی عملکرد انتقال خودکار را داشته باشند. در ضمن، ما همچنان از مدیریت چندین حساب پشتیبانی خواهیم کرد.

چند سالی است که شاید نام یاهو کمتر به گوش برسد زیرا خیلی افراد جذب پلتفرم‌های دیگری شده‌اند. البته طبق گفته یاهو هنوز افرادی زیادی با ایمیل یاهوی خود کار می‌کنند که تعدادشان به ۳میلیارد کاربر می‌رسد.

با توجه به امنیتی که این شرکت برای کاربرانش می‌خواهد امکان فوروارد کردن خودکار ایمیل در نسخه رایگان ایمیل یاهو را بسته است تا هکرها نتوانند به حساب مشتریان دسترسی پیدا کنند. کاربرانی که خواستار فوروراد ایمیل‌ها در شرایط امن هستند می‌توانند با پرداخت هزینه به‌صورت ماهانه یا سالانه نسخه پرو را دریافت کنند که در آن علاوه بر این قابلیت، امکانات زیادی گنجانده شده است.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو