تکنیک های انتخاب عکس مناسب برای فروشگاه آنلاین

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

تکنیک های انتخاب عکس مناسب برای فروشگاه آنلاین

شاید بارها و بارها پیش آمده که هنگامیکه وارد یک وب سایت یا نرم افزار فروشگاه اینترنتی میشویم این وب سایت خیلی مار را جذب میکند. در مقاله های قبلی اشاره کردیم که Ui,Ux برای راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی خیلی مهم است. ولی فقط یک ui/ux خوب سایت ما را از نظر بصری ایدآل نمی کند بلکه سایت ما نیاز به عکس دارد عکس هایی که مکررا باید در نقاط مختلف سایت و به خصوص برای محصولات قرار داده خواهند شد.

در واقع در فروشگاه های اینتر نتی عکس محصولات بسیار به جذب مشتریان کمک خواهد کرد . حتما برای شما نیز پیش آمده که وقتی عکس محصول را با کیفیت و از زوایای مختلف در وب سایت فروش گاه مشاهده می کنید با اعتماد بیشتری محصول را حریداری می کنید. برای همین در ادامه نکاتی برای انتخاب تصاویری خواهید دید که با اجرای آن حرفه ای تر عکس های سایتتان را انتخاب خواهید کرد.

کیفیت عکس ها:

عکسهای بی کیفیت و وضوح پائین در وب سایت می توانند قاتل یک خرید اینترنتی باشند. فقط تصاویر با کیفیت بالا را انتخاب کنید ، علاوه بر کیفیت به حجم عکس هم توجه کنید که صفحات به کندی لود نشوند.

عکس های واقعی موثر ترند :

برای انتخاب اصل بودن یک تصویر تلاش کنید. مصرف کنندگان وقتی یک عکس را می بینند ، عکس اصلی را می شناسند. این بدان معنا نیست که عکسهای کپی در وب سایت شما قابل استفاده نیستند ، فقط این که باید اعتماد برانگیز باشند(مثلاً “یک مشتری با لبخند” که محصولی را دریک جعبه خریداری کرده است) زیاد جالب و مورد پسند نیست و هیچ تأثیر عاطفی برای بیننده ندارد. پیدا کردن درست عکس (یا غیر منتظره) احتمالاً کمی بیشتر هزینه خواهد داشت ، اما همیشه موثرتر است.

بنابرابن بهتر است یک عکاس حرفه ای را استخدام کنید و از تصاویر یکنواخت و کاملاً متناسب با محصول یا خدمات خود تولید کنید، مثلا اگر در حوزه فروش ساعت و زیور آلات فعالیت میکنید بهتر است تصاویرمحصولات واقعی باشد مثلا، ساعت بر روی مچ دست عکس برداری شود و یا زیور آلات بر روی بدن در حال استفاده شده عکس برداری شده باشد ، تا مشتریان بتوانند محصول را در حال استفاده ببینند.

چقدر خوب است در کنار محصولات خود تیم خود را نیز معرفی نمایید:

تصاویر صادقانه از تیم خود ارائه دهید. هرچه بازدیدکنندگان سایت شما احساس کنند کسب و کار شما را “می شناسند” ، تمایل بیشتری به خرید محصول یا خدمات شما خواهند داشت. یکی از راه های متمایز کردن تجارت خود از رقبا، ارائه عکس های حرفه ای از کارمندان در شرکتتان در رویداد ها و یا مجتمع انسان دوستانه است. همچنین ، به یاد داشته باشید که در صفحه “درباره ما” ، حرف های دوستانه مدیران ارشد خود را درج می کنید و در صورت امکان عکس های آنها را نیز منتشز نمایید.

برند خود را در عکس ها به نحوی نمایش دهید:

تصاویری را انتخاب کنید که برند شما را تقویت کند و عموما لوگوی خود را به نحوی در تصاویر درج کنید. هر کسب و کار از نگاه و احساسات منحصر به فرد خود برخوردار است . تصاویر انتخاب شده برای وب سایت باید مطابق با آن برند باشد.

یکپارچگی را در تصاویر خود فراموش نکنید:

در کل تمام تصاویر موجود در وب سایت شما باید داستانی را بیان کنند. رنگ ، جنس ، نحوه ساخت ، سبک و جهت گیری باید همه مورد توجه قرار گیرد. داشتن سبک ثابت عکس هم به ساخت برند شما کمک می کند هم به یکپارچکی بصری . فراموش نکنید که رنگ عکس ها باید با قالب شما همخوانی داشته باشد.

همیشه عکس ها کمی ادیت لازم دارند :

تصاویر را برای تأثیر بیشتر برش دهید. بسیاری از عکسهای “عالی” با یک برش دقیق می توانند بسیار بهتردیده شوند .در اطراف لبه های عکس اغلب فضای تلف شده زیادی وجود دارد. خلاص شدن از فضای خالی کمک می کند تا چشم بازدید کننده دقیقاً به همان جایی که می خواهید بروید.

مواظب باشید سایتان را شلوغ نکنید :

بیش از حد سایتتان را پر از عکس نکنید. مردم نمی خواهند هنگام مراجعه به سایت ، توسط عکس ها بمباران شوند. تجربه گیج کنندگی واکنش منفی را به همراه دارد. همواره در جستجوی تعادل سالم مطالب و تصاویر باشید.

این نکات و مواردی از این دست به مرور فروشگاه شما را به سمت و سویی که مدنظر شماست خواهد برد بنابراین صبور باشید و کار خود را با کیفیت انجام دهید اینکه وب سایت شما قابل اعتماد و دوست داشتنی شود به مرور اتفاق خواهد افتاد.

سخن آخر :

همراهان عزیز برای شما هم پیش آمده که برای انتخاب عکس های وب سایتتان با مشکلاتی مواجه شده باشید باعث خرسندیست اگر مطالب خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو