اگر کسب و کار اینستاگرامی دارید بخوانید

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

اگر کسب و کار اینستاگرامی دارید بخوانید

کسب و کار اینستاگرامی

بسیاری از کسانی که در حال فروش محصولات خود به صورت آفلاین، در مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و پاساژهای سطح شهر هستند معمولا در قدم اول به فکر ساختن یک اکانت اینستاگرامی برای کسب‌‌‌‌وکار خود می‌افتند. زیاد نیستند کسانی که برای رشد کسب‌وکار خود روی به ساخت وبسایت فروشگاه اینترنتی می‌آورند.

در این مقاله قصد نداریم به علت اینکه چرا کسب‌وکارهای آفلاین معمولا ریسک ساخت فروشگاه اینترنتی را به جان نمی‌خرند بپردازیم. هدف ما از نوشتن این مقاله در شبکه دانش فراپیام مقایسه ابتدا مقایسه فروشگاه اینترنتی و کسب‌وکار اینستاگرامی است. سپس به توضیح مزایای فروشگاه اینترنتی می‌پردازیم تا به این سوال که چرا کم‌کم باید به فکر ساخت یک وبسایت فروشگاهی برای کسب‌وکار خود باشید پاسخ داده باشیم.

مقایسه‌ فروشگاه اینترنتی و کسب‌وکار اینستاگرامی

اگر در حال فروش محصول خود در یک وبسایت فروشگاهی هستید، باید بگوییم شما فرصت استفاده از امکانات فوق‌العاده‌ای مانند بازاریابی محتوایی، بهینه‌سازی موتور‌های جستجو و بازاریابی موتور‌های جستجو را کسب کرده‌اید. شما با استفاده از وبسایت فروشگاهی و به واسطه مواردی مانند بازاریابی محتوایی می‌توانید تجربه فوق‌العاده‌ای در اختیار مشتریان خود بگذارید. اما در اینستاگرام اوضاع از چه قرار است؟

الگوریتم‌های سرچ در اینستاگرام کمی متفاوت از گوگل است. از طرفی به اندازه‌ای که در وبلاگ خود می‌توانید بر روی محتوا، بخصوص محتوای متنی مانور دهید، نمی‌توانید در اینستاگرام این کار را انجام دهید. اما به هرحال اینستاگرام نیز قطعا مزایای خاص خود را دارد که میان کسب‌وکارهای کوچک محبوبیتی بی‌اندازه برای فروش مستقیم کالا پیدا کرده است.

نکته‌ای که بیش از همه در مورد اینستاگرام به چشم می‌آید این است که در اینجا شما با پلتفرمی آماده مواجه هستید و نیازی به ساخت پلتفرمی مانند وبسایت ندارید. شما می‌توانید با پست کردن عکس‌ها و ویدئوهای محصولات خود و استفاده محدود از محتوای متنی به مشتریان خاص خود دست پیدا کنید. البته اگر یک حداقل‌هایی را رعایت کنید. در صورتی که این حداقل‌ها را رعایت نکنید، صدای کسب‌وکار شما میان رقبای کوچک و بزرگی که دارای برنامه و استراتژی هستند گم خواهد شد.

اینستاگرام

 

ساخت فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم است که به منظور ارتباط کاربران مختلف از سراسر جهان از طریق آمیخته‌ای از محتوای متنی و تصویری طراحی شده است. اما مزایای اینستاگرام چیست؟ به موارد زیر توجه کنید:

  • فراهم بودن پلتفرمی آماده برای کسب‌وکارهای کوچک جهت فروش محصول
  • فراهم بودن پلتفرمی جهت بهبود برندینگ برای کسب‌وکارهای دارای وبسایت فروشگاه اینترنتی

مهم‌ترین مزیت اینستاگرام برای کسب‌وکارهای کوچک همان طور که گفته شد این است که پلتفرم آماده است و شما می‌توانید با برنامه‌ریزی برای تولید محتوای متنی و تصویری خود به فروش محدودی دست پیدا کنید. اما در مورد کسب‌وکارهایی که دارای وبسایت فروشگاه اینترنتی هستند اوضاع به چه قرار است؟

معمولا کسب‌وکارهایی که دارای وبسایت فروشگاه اینترنتی هستند به فروش مستقیم محصولات خود در اینستاگرام نمی‌پردازند. آن‌ها بیشتر از اینستاگرام به منظور بهبود برندینگ  نزد مخاطبان خود استفاده می‌کنند. البته شبکه‌های اجتماعی دارای مزایای دیگری نیز مانند ارائه سرویس خدمات مشتریان، تبلیغات و مورادی از این دست نیز هستند، اما شاید مهم‌ترین آنها برای کسب‌وکارهایی که دارای وبسایت فروشگاه اینترنتی هستند همین موردی باشد که به آن اشاره شد.

وبسایت فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از پلتفرم‌هایی که برای فروش محصولات استفاده می‌شود، وبسایت فروشگاه اینترنتی است. در انتهای این مقاله به بیان چند مورد از مهم‌ترین مزیت‌های فروشگاه‌های اینترنتی خواهیم پرداخت. هرچند تا چندی پیش داشتن فروشگاه اینترنتی به علت هزینه‌های بالای ساخت، نگهداری و بازاریابی برای بسیاری از کسب‌وکارها یک آرزو بود. اما امروزه دیگر با به وجود آمدن پلتفرم‌هایی مانند پاساژ اینترنتی و وبسایت‌های فروشگاه‌ساز این هزینه‌ها تا حد بسیاری کاهش یافته ایت.


همچنین بخوانید : تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام


وبسایت فروشگاه اینترنتی و اینستاگرام در کنار هم

 

کسب و کار اینترنتی

در مورد مهم‌ترین مزیت‌های اینستاگرام برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ صحبت کردیم. همچنین در انتهای مقاله در مورد چند مورد از مهم‌ترین مزیت‌های وبسایت فروشگاه اینترنتی نیز خواهیم پرداخت. اما علاوه بر مقایسه فروشگاه اینترنتی و فروش اینستاگرامی پاسخ به این سوال نیز ضروری است که این‌دو در کنار هم چه تاثیراتی بر روی کسب‌وکار شما خواهند گذاشت؟ فراموش نکنید که این دو به عنوان مکمل می‌توانند تاثیر مثبت بسیاری بر روی کسب‌وکار شما بگذارند. به موارد زیر دقت کنید:

  • از اینستاگرام می‌توانید برای هدایت ترافیک به سایت خود استفاده کنید و در صورتی که در سایت خود تجربه لذت‌بخشی در اختیار مخاطب بگذارید، ترافیک بیشتر به معنای فروش بیشتر خواهد بود.
  • از اینستاگرام می‌توانید به عنوان ارائه‌دهنده پلتفرمی جهت ارائه خدمات مشتریان وبسایت خود استفاده کنید.
  • از اینستاگرام می‌توایند برای اجرای استراتژی برندینگ وبسایت خود استفاده کنید.
  • از اینستاگرام می‌توانید برای لینک‌سازی وبسایت خود استفاده کنید.

این چند مورد، مواردی هستند که وبسایت و اینستاگرام در کنار هم به شکل مکمل عمل می‌کنند. در ادامه به چند مور از مزیت‌های وبسایت فروشگاه اینرنتی خواهیم پرداخت.

مزیت‌های فروشگاه‌های اینترنتی

چند مورد از مهم‌ترین مزیت‌های فروشگاه‌های اینرنتی به قسم زیر هستند:

  • امکان مقایسه محصولات: شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی محصولات مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.
  • باز بودن همیشگی: فارغ از زمانی که فکر خرید به سرتان می‌زند، یکی از مزیت‌های فروشگاه اینترنتی باز بودن همیشه آن است.
  • ارائه محتوای مرتبط با محصولات در وبلاگ فروشگاه: یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که وبسایت‌های فروشگاه‌های اینترنتی دارند، داشتن وبلاگ و استفاده از مزیت‌ بازاریابی محتوایی است. بازاریابی محتوایی اگر به طور اصولی انجام شود یک بازی برد – برد برای کسب‌وکار و مشتری است.
  • حاشیه سود بیشتر در عین مناسب‌تر بودن قیمت‌ها: به علت پایین‌تر بودن هزینه‌ها نسبت به فروشگاه‌های آفلاین کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از قیمت‌های مناسب، علاوه بر اینکه حاشیه سود بیشتری نسبت به کسب‌وکارهای آفلاین داشته باشند می‌توانن با جلب رضایت مشتری فروش خود را نیز افزایش دهند.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که گفته شد، اینستاگرام و وبسایت فروشگاه اینترنتی دارای مزیت‌های بسیاری هستند. کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند به اینستاگرام به چشم یک پلتفرم آماده نگاه کنند و کسب‌وکارهای دارای وبسایت فروشگاهی می‌توانند استفاده‌های خود را از اینستاگرام داشته باشند. اما این دو زمانی که در کنار هم و به عنوان مکمل استفاده می‌شوند تاثیر فوق‌العاده‌ای می‌توانند بر روی کسب‌وکار شما بگذارند و فروش محصولات شما را تا حد چشمگیری افزایش دهند.

از اینکه با ما تا انتهای این مقاله وبلاگی همراه بودید، نهایت تشکر را دارا هستیم. لطفا با ارائه نظرات و پیشنهادات خود فراپیام را در بهتر کردن هرچه بیشتر مقالاتمان یاری کنید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو