لینکدین و مایکروسافت برای شما رزومه می نویسند

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

لینکدین و مایکروسافت برای شما رزومه می نویسند

رزومه در لینکدین

زمانی که به دنبال فرصت های جدید هستید، تشخیص اینکه قدم بعدی چه باشد چالش برانگیز خواهد بود. اگر این فرصت در حوزه کسب و کار در دسترس باشد، احتمالا اولین جایی که باید در آن تغییرات ایجاد کنید یا خودی نشان بدهید اکانت لینکدین شماست، چرا که نمایان گر حرفه، سابقه و تجربه و علاقه مندی های شماست.

پروفایل لینکدین شما نه تنها بستری است برای ایجاد ارتباط و یادگیری بلکه همواره شما در معرض موقعیت های استخدامی که بعضا همانی است که همیشه به دنبالش بودید قرار می دهد.

رزومه شاید مهم ترین و اساسی ترین بخش پروسه استخدام باشد، چرا که اولین چیزی است که از شما طلب می شود و تنها زمانی که بتواند فرد مقابل را تحت تاثیر قرار دهد روند استخدام شما یک گام به جلو برمی دارد. یک رزومه خوب علاوه بر قوی بودن تجربه و سابقه، باید قالب و نوشتار درستی هم داشته باشد.

به همین دلیل است که ادغام قدرت لینکدین در فضای ورد مایکروسافت در قالب دستیار رزومه کمکی بزرگ در این راستا برایتان خواهد بود. با این ادغام شما به طور همزمان تمام منابع و ابزار ها را برای نوشتن رزومه در ورد در اختیار دارید و همین طور فرصت های شغلی مرتبط در لینکدین نیز برایتان شخصی سازی می شود.

تنظیم یک رزومه به نحوی که به طور دقیق بیان گر شخصیت و توانایی های شما باشد مهم ترین بخش آن است. در بررسی اخیر متخصصان آمریکا قریب به ۷۰ درصد از شرکت کنندگان اعتراف کردند سخت ترین بخش نوشتن رزومه برایشان این بوده که نمی دانستند آیا این بهترین حالتی است که می توانند خودشان را در رزومه توصیف کنند یا خیر. ۵۰ درصد نیز ناتوانی در نوشتن رزومه با تمرکز بر یک تخصص مشخص را سد راه موفقیتشان توصیف کردند.


همچنین بخوانید : ایمیل مارکتینگ چیست؟


بعد از اینکه صنعت و حوزه علاقه خود را مشخص کردید، دستیار رزومه میلیون ها نمونه از پروفایل کاربرانی با تخصص مشابه را برایتان به نمایش در می آورد، به این ترتیب شما با مثال های مختلفی رو به رو هستید که می توانید برای توصیف توانایی هایتان الگو و الهام بگیرید.

استخدام در لینکدین

بولد کردن مهارت های درست در جهت جذب موقعیت های استخدامی مد نظرتان کمک بزرگی محسوب می شود، ولی از کجا می توانید مطمئن شوید این مهارت مشخص همان مهارتی است که ارزش ذکر کردن و مانور دادن در رزومه تان را دارد؟

در دستیار رزومه شما می توانید مهارت های کاربردی افراد موفق در حوزه علاقه مندی خود را ببینید تا بتوانید آن ها را ذکر و یا حتی نسبت به یادگیریشان اقدام کنید.

همینطور اگر یک پست مربوط به شغل یا مهارتی به چشمتان خورد، می توانید با گذراندن کورسی در یادگیری لینکیدن (Linkedin Learning) شانس خود را استخدام بالا ببرید.

شغل بعدی خود را کشف کنید.

شما در دستیار رزومه می توانید لیستی از شغل های مرتبط را از بین بیش از ۱۱ میلیون موقعیت شغلی در دسترس لینکدین در اختیار داشته باشید تا جزئیات لازمه های هر یک را برای نوشتن بهترین رزومه به کار گیرید.

اگر به موقعیت خاصی علاقه مند شدید می توانید به صفحه مشخص آن در لینکدین سری بزنید و شانس خود را برای استخدام و اقدام به آن بسنجید. همین طور از دیگر قابلیت های دستیار رزومه گزینه Open Candidates است که این پیام را به کارفرمایان می رساند که شما برای جایگیری در موقعیت های جدید در دسترس هستید.

در دستیار رزومه همچنین امکان دسترسی به محتواهای مفید در جهت نوشتن رزومه ای تمام و کمال و ارتباط با تنظیم کنندگان و نویسندگان رزومه شانس شما را برای تنظیم بهترین رزومه چند برابر می کند.

دستیار رزومه در حال حاضر در نسخه آفیس ۳۶۵ در دسترس است و برای استفاده از آن لزومی به داشتن اکانت لینکدین وجود ندارد.

اگر از کاربران آفیس ۳۶۵ ویندوز هستید می توانید در ادامه شرح مختصری از نحوه کار با دستیار رزومه را مرور کنید.

– در قسمت Review بر روی گزینه Resume Assistant کلیک کنید و اگر برای اولین بار وارد می شوید گزینه Get Started را هم بزنید.

رزومه

– حوزه علاقه (مثل مدیریت پروژه) و صنعت مورد نظرتان (مثل نرم افزارهای کامپیوتری) را تایپ کنید و گزینه See examples را بزنید، دستیار رزومه در ادامه شرحی از تجربیات کاری مرتبط را برایتان به نمایش در می آورد تا از آن به عنوان منبع الهام برای نوشتن رزومه تان استفاده کنید.

دستیار رزومه همچنین مهارت های پرکاربرد در موقعیت شغلی مورد نظرتان را لیست می کند که می توانید با فیلتر کردن مهارت هایتان در پیدا کردن مثال ها دقیق تر شوید. این قابلیت در کادری تحت عنوان Filter examples by top skills قابل اجراست.

ویراست رزومه

معمولا برای ویراستاری رزومه، ویراستار به مواردی از قبیل بیرون زدگی از قالب مشخص نوشتار رزومه و یا فعل های مبهم و گزاره های نامناسب دقت می کند. برای بهره گیری از این مزیت دستیار رزومه؛

رزومه خود را باز کنید، به بخش دستیار رزومه بروید و بعد از وارد کردن شغل و صنعت صفحه را تا دیدن گزینه Editor پایین ببرید.

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو