علت قطع شدن یارانه و مسدود شدن حساب متصل یارانه

احسان مهدیزاده
زمان مطالعه : 12دقیقه دیدگاهها

علت قطع شدن رایانه

مسئله قطع شدن یارانه و مسدود شدن حساب متصل به یارانه با یکدیگر متفاوت است. حساب فرد یارانه‌بگیر ممکن است به واسطه فوت و یا ضمانت در بانک مسدود شده باشد.

البته مسدود کردن حساب یارانه برای دریافت اقساط به هیچ عنوان کار درستی نیست و باید هرچه سریع‌تر نسبت به این موضوع اقدام کنند. باید حساب یارانه با دیگر حساب‌ها متمایز باشد تا با عملکردی مانند مسدود شدن حساب متصل یارانه افراد مواجه نشوند.

علت قطع شدن یارانه و مسدود شدن حساب متصل یارانه با هر دلیلی که باشد باید افراد به پلیس به علاوه ده باید در ارتباط باشند. پلیس به علاوه ده می‌تواند به رفع مسدودی حساب متصل به یارانه اطلاعات قابل قبولی را به افراد ارائه دهد.

تعداد تراکنش‌هایی که افراد با کارت‌های خود انجام می‌دهند نیز ممکن است به حذف یارانه این افراد منجر شود. قطع شدن یا مسدود شدن حساب همان گونه که گفته شد بسیار متفاوت است.

در برخی از شرایط در سیستم بانکی به هر دلیلی مشکل خاصی به وجود می‌آید که این مشکل سبب می‌شود برخی تصور کنند، یارانه آن‌ها قطع شده است. در صورتی که پلیس به علاوه ۱۰ می‌تواند این مشکل را حل نماید.

 عمدتاً برای حذف رایانه، دولت معیارهای خاصی را مد نظر گرفته است؛ چرا که تعداد تراکنش‌ها نمایانگر نوع سبک زندگی افراد در جامعه خارج است و تراکنش با کارت عابر بانک می‌تواند به قطع شدن یارانه افراد اشاره داشته باشد.

برآورد سطح درآمدی افراد علت قطع شدن یارانه

طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها آن دسته از افراد خاصی که از لحاظ اقتصادی در یک شاخصه کلی قرار دارند می‌توانند از یارانه استفاده کنند. زمانی که طبق بررسی شاخص مشخص شود که خانوار از لحاظ اقتصادی توانایی مالی بالایی دارد، به طور طبیعی یارانه این افراد قطع می‌شود و یارانه به این افرادی تعلق نمی‌گیرد.

از لحاظ اقتصادی دولت به توانایی مالی افراد برای حذف رایانه آگاه می‌شود و به هر حال طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها سبک زندگی، نوع درآمد و بسیاری از مسائل دیگر مد نظر است. البته امروزه یارانه را مختص افراد آسیب دیده و یا از کار افتاده نمی‌دانند، که برخی از افراد در یک وضعیف متوسط نیز می‌توانند از یارانه استفاد کنند.

به صورت طبیعی علت قطع شدن یارانه و مسدود شدن حساب متصل یارانه با توجه به به سبک زندگی افراد غیر نیازمند برآورد می‌گردد. یارانه این افراد به واسطه عدم نیاز مالی ممکن است به صورت خودکار حذف شود و زمانی که با این شرایط یارانه افراد غیر نیازمند حذف می‌شود دولت می‌تواند به افراد نیازمند بیشتری به صورت اختصاصی‌تر کمک کند.

البته یارانه از جمله مسائل چالش برانگیزی است که برای بسیاری از افراد دغدغه‌های خاصی را ایجاد کرده. همان گونه که در مورد تعداد تراکنش کارت بانکی افراد صحبت کردیم، شما باید با توجه به این مسئله یعنی قطع شدن یارانه دلیل منطقی داشته باشید.

افراد باید به واسطه شرایط زندگی به حذف یارانه اعتراض داشته باشند؛ چرا که برخی از بهانه‌های واهی مانند این گزینه که تراکنش مربوط به استفاده این افراد از کارت نیست به هیچ عنوان بهانه قابل قبولی نیست؛ چرا که هر فردی با توجه به حساب شخصی خود صاحب کارت محسوب می‌شود و هر تراکنش تنها به صاحب حساب فرد مربوط است.

مشاهده ارقام بالا و هزینه‌های مصرف شده بالایی که از طریق تراکنش کارت بانکی افراد مشخص می‌شود به طور طبیعی به قطعی یارانه منجر می‌شود.

ارزش خودرو علت قطع شدن یارانه

قطع یارانه

خودرو از جمله وسایل نقلیه مهم برای افراد به شمار می‌آید. حتی نوع خودرو نیز می‌تواند به علت قطع شدن یارانه و مسدود شدن حساب متصل یارانه اشاره داشته باشد؛ چراکه ارزش واقعی خودرو را اگر بالای ۵۰ میلیون تومان تشخیص دهند، شاید یارانه حذف شود. به نوع خودرو افرادی که یارانه می‌گیرند باید توجه نمایند؛ چراکه در هر صورت خودرو و خرید آن به رفاه حال خانواده بستگی دارد.

زمانی که افراد از خودروهایی با قیمت بالا استفاده می‌کنند مسئله حذف شدن یارانه یک مسئله طبیعی حساب می‌شود. البته مسدود شدن حساب یارانه نمی‌تواند قطعا به قطع شدن یارانه مربوط باشد؛ چراکه شاید حساب به حالت تعلیق درآمده است. بعد از بررسی‌های به عمل آمده می‌توان این مشکل را رفع نمود.

نحوه پرداخت اجاره بها و قطع شدن یارانه

محل زندگی افراد روی شاخص هدفمندی یارانه نیز تاثیر می‌گذارد؛ چرا که نوع اجاره بها با توجه به توان مالی افراد محاسبه می‌شود. افرادی که در مناطق تقریبا بالا شهر خصوصا در تهران زندگی می‌کنند این توان مالی را دارند که بخواهند نسبت به تامین اجاره‌بهای خود اقدام کنند.

چنانچه به علت قطع شدن یارانه و مسدود شدن حساب متصل یارانه خود مشکوک هستید، بهتر است به نوع محل زندگی و اجاره بها‌یی که پرداخت می‌کنید ن توجه نشان دهید.

عمدتا فردی که در ماه چند میلیون اجاره بها را می‌پردازد یعنی از توان مالی بالایی برخوردار است کو نیازی به دریافت یارانه ندارد. پس نمی‌توان تنها مستاجر بودن و پرداخت اجاره بها را یک دلیل منطقی برای دریافت یارانه در نظر گرفت.

علت قطع شدن یارانه خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی

در این میان که یارانه برخی از افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی نیز حذف شده است ممکن است یک مسئله چالش برانگیز برای افراد محسوب شود که دولت نیز پاسخ مناسبی را به این مسئله ارائه داده است.

پدر و مادر ممکن است از لحاظ توان مالی در سطح بالایی نباشند، اما با توجه به بررسی توان درآمدی فرزندان‌ آن‌ها در صورتی که بالا باشد این گونه برآورد می‌شود که توان مالی خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرد. علت قطع شدن یارانه و مسدود شدن حساب متصل یارانه مشخص می‌شود که در هر صورت مسئله حذف یارانه در ابتدای کار به توان  مالی مردم مربوط می‌گردد.

حتی افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند ممکن است با تغییر قابل توجهی که در وضعیت درآمد و توان مالی این افراد به وجود آمده است، وضعیت خود را به نهاد مورد نظر حمایتی نیز اعلام نکردند.

در این صورت ممکن است کماکان تحت پوشش باشند و بهتر است بدانند که دولت با بررسی‌های به عمل اورده خود و توجه به شاخص‌های قانون هدفمندی یارانه، خود می‌تواند به وضعیت مالی افراد آگاه شود و نسبت به قطعی دریافت یارانه اقدام کند.

اهمیت محل زندگی افراد برای قطع شدن یارانه

اما آن دسته از افرادی که در مناطق لوکس و مرفه‌نشین تهران ساکن هستند، بهتر است علت قطع شدن یارانه و مسدود شدن حساب متصل یارانه را به محل زندگی خود مربوط بدانند؛ چراکه محل زندگی نشان‌دهنده توان مالی و درآمدی افراد است.

به همین خاطر با توجه به اسناد ثبت و بسیاری از قولنامه‌ها دولت، بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد تا یارانه افراد به توان اقتصادی آنها ادامه و یا قطع گردد.

یارانه برای خانوارهایی در نظر گرفته می‌شود که از لحاظ توانایی مالی و دریافت حقوق در یک وضعیت متوسط  قرار داشته باشند. خانوارهای تک نفره، دو نفره تا ۶ نفره هر کدام با توجه به توان مالی هر کدام از اعضا ممکن است حساب متصل به یارانه دیگر اعضا نیز قطع شود. در اینجا باید به پلیس به‌علاوه ده مراجعه کنند و در مورد این تعلیق راه چاره‌ای را پیدا نمایند.

توجه به پیامک قطع شدن یارانه

اما خانوارهایی که پیامکی مبنی بر قطع شدن یارانه و مسدود شدن حساب متصل یارانه را دریافت می‌کنند بهتر است بدانند ممکن است پیامک ارسال شده تقبلی باشد؛ چرا که بسیار مشاهده شده است که برخی از افراد کلاهبردار متاسفانه با ارسال پیامک به سرپرست خانوار به انجام دریافت اطلاعات حساب این افراد مشغول شده‌اند و متأسفانه از حساب متصل یارانه آن‌ها سو استفاده کرده‌اند.

سرپرست خانوارها به این موضوع توجه بالایی باید داشته باشند و حتی اگر پیامک مبنی بر قطع شدن یارانه دریافت می‌کنند تنها به پلیس به‌علاوه ده مراجعه نمایند تا از صدق و راستی این پیامک مطلع شوند و به هیچ عنوان اطلاعات حساب متصل یارانه خود را به افراد کلاهبردار نسپارند.

البته در پیامک مبنی بر حذف یارانه ن اطلاعاتی دریافت نمی‌شود و تنها شما باید از طریق دفتر پیشخوان و پلیس به‌علاوه ۱۰ پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

شناسایی سبک زندگی و درآمد اصلی افراد برای قطعی یارانه

یارانه

برای دریافت یارانه دولت شاخص‌های خاصی را در نظر گرفته است. این شاخص می‌تواند به ارزش خودرو افراد خانواده، ارزش املاک، حقوق و دستمزد اعضای خانوار اشاره داشته باشد. مدیران دولتی و  پزشکان حتی مهندسان و افرادی که شغل آزاد دارند نسبت به شغل خود می‌توانند درآمد بالایی را کسب کنند.

با توجه به این دلایل یارانه آن‌ها حذف می‌شود؛ چراکه ارزش خودرو روی توان مالی افراد تاثیر دارد. املاک که به رفاه سبک زندگی افراد مربوط می‌شود کاملا معمولی است که در بین شاخص‌های اصلی دریافت یارانه تاثیر خود را بگذارد؛ چرا هزینه‌های سبک زندگی افراد کم درآمد مشخص است و با شناسایی افرادی که توان مالی بالایی دارند می‌توان کمک بیشتری به دیگر اقشار جامعه نمود.

علت علت قطع شدن یارانه بازنشتستگان

برخی افراد بازنشسته به دنبال علت قطع شدن یارانه و مسدود شدن حساب متصل یارانه خود هستند. در این مورد بهتر است بدانید آن دسته از عزیزانی که بازنشسته و کارآفرین هستند، با توجه به بررسی‌های به عمل آمده که بعد از بازنشستگی در یک شرکت با درآمد بالا به کار پرداخته‌اند، حقوق و درآمد اصلی این افراد جزء حقوق پایه‌ای نیست که بتوانند برای دریافت یارانه اقدام کنند.

البته آن دسته از عزیزان بازنشسته که نسبت به حذف یارانه خود اعتراض دارند، بعد از مراجعه به دفتر پیشخوان و پلیس به‌علاوه ده با دلایل کاملا منطقی روبه‌رو می‌شوند که این دلایل صددرصد علت معقولانه ای برای حذف یارانه به حساب می‌آید.

افراد بازنشسته که بعد از بازنشستگی روال کار ان‌ها مشخص می‌شود باید بدانند که با توجه به تراکنش کارت بانکی امکان قطع شدن یارانه وجود دارد.

توجه به سایت آنلاین معتبر برای بررسی علت قطع شدن یارانه

برای جویا شدن در مورد علت قطع شدن یارانه و مسدود شدن حساب متصل یارانه بهتر است به سایت وزارت رفاه مراجعه کنید. این سایت اعتراض به علت حذف یارانه را در دستور کار خود قرار داده است. بسیاری از افراد غیر نیازمند هستند که با توجه به دلایل خاصی که برای حذف یارانه‌ها وجود دارد ممکن است به خاطر ندانستن دلیل اصلی مایل به اعتراض باشند.

این افراد تا ۲ ماه می‌توانند نسبت به اعتراض خود اقدام کنند. خدمات آنلاین و اینترنتی از یک سایت اینترنتی کاملا معتبر نیز می‌تواند برای بررسی فرایند اعتراض بسیار تاثیر گذار باشد.

مسدود شدن حساب متصل یارانه بخاطر مهریه

مسدود شدن حساب متصل یارانه تنها نمی‌تواند به قطع شدن یارانه مربوط باشد. فردی که بابت مهریه در شرایط خاصی قرار دارد، ممکن است به خاطر پرداخت مهریه حساب وی مسدود شود.

این فرایند با توجه مراجعه به مشاور حقوقی می‌تواند حل گردد. اقساط مهریه از جمله دلایلی به شمار می‌آید که ممکن است به مسدود شدن حساب متصل به یارانه منجر شود و شما برای رفع مسدودیت حساب‌های متصل به یارانه خود بابت مهریه باید به یک سایت اینترنتی معتبر مراجعه کنید تا بتوانید انسداد به وجود آمده را رفع کنید.

مسدود شدن حساب متصل یارانه بدون قطعی یارانه

مسدود شدن حساب متصل یارانه ممکن است به خاطر فوت سرپرست نیز رخ دهد که بعد از پیگیری‌های لازم  این مشکل نیز رفع می‌شود و تنها پیگیری‌های لازم می‌تواند هرچه سریعتر مشکل به وجود آمده را حل کند. چنانچه فردی ضامن باشد مسدود شدن حساب متصل به کارت ممکن است، رخ دهد.

اگر هر چه سریع‌تر به پلیس به‌علاوه ده مراجعه شود در زمان کمتری می‌توان به نتیجه رسید. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری به صورت غیر حضوری نیز می‌توان از خدمات مطمئنی استفاده کرد و برای پیگیری علت قطع شدن یارانه و مسدود شدن حساب متصل یارانه با مراجعه به سایت اینترنتی کاملا معتبر این مشکل را به نحو احسن پیگیری نمود.

یارانه که برای تأمین گوشه‌ای از هزینه زندگی افراد مشخص شده است. در هر صورت برای برخی از افرادی که جزء قشر ضعیف جامعه هستند برای آن‌ها قطع شدن ناگهانی یارانه واقعا موضوع مهم و چالش برانگیزی است و به همین دلیل است که پلیس به علاوه ۱۰ و انواع دفتر پیشخوان و همچنین سایت‌های اینترنتی معتبر سعی دارند، تا هر چه سریع‌تر علت واقعی را برای افراد آشکارا کنند.

شما حداکثر تا دو ماه باید پیگیر قطع یارانه خود باشید. البته پیگیری‌های امسال به قطعی یارانه افرادی است که در سال ۹۸ به این مشکل دچار شده‌اند مربوط است.

شرایط قطع شدن یارانه

با توجه به نکات کلیدی که برای هدفمندی یارانه مورد توجه قرار گرفته است، علت حذف یارانه شاید برای بسیاری از افراد محرز باشد که در این مقاله از شرکت نرم افزاری فراپیام به آن اشاره نمودیم. توان مالی افراد و سبک زندگی آنها صددرصد روی دریافت یارانه تاثیر می‌گذارد. عمدتا قانون اصلی یارانه برای قشر خاصی از جامعه است، که با توجه به تعداد اعضای خانوار مبلغ خاصی در ماه به آنها تعلق می‌گیرد.

نحوه زندگی، نوع درآمد و بسیاری از موارد دیگر در دریافت یارانه تاثیر گذار است. در حالت کلی با قطع شدن یارانه می‌توان به صورت حضوری به پلیس به‌علاوه ده مراجعه کرد و یا به صورت غیرحضوری و اینترنتی از یک سایت معتبر علت را جویا شد.

البته همیشه شاید دلیل منطقی برای حذف یارانه وجود نداشته باشد که با پیگیری‌های لازم دوباره یارانه به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد، به همین دلیل پیگیری بدون شک مهم است و افراد باید به آن توجه نمایند.

کلام آخر

ممکن است علت قطع شدن یارانه و مسدود شدن حساب متصل یارانه کاملا در این مقاله عنوان نشده باشد. بنابراین به یک مشاور حقوقی مراجعه کنید، تا این مشاور بتواند به شما کمک کند و هر چه سریع‌تر از قطع شدن قطعی یارانه خود جلوگیری کنید.

مبلغ مخصوص یارانه امروزه برای بسیاری از افراد در قشارهای متوسط جامعه نکته مهمی است. بسیار کم دیده شده است که دولت بدون دلیل منطقی یارانه افراد را حذف کند و بخواهد قشر متوسط را در جامعه تحت فشار بگذارد. در بسیاری از شرایط که یارانه قطع شده است عمدتا افراد با توجه به نوع درآمد خود متوجه شده‌اند که قطع شدن یک امر کاملا طبیعی محسوب می‌شود.

اما در مورد مسدود شدن حساب متصل به یارانه خرابی سرویس نقل و انتقال بانکی، ضمانت و یا پرداخت اقساط و حتی پرداخت مهریه هرکدام می‌تواند دلیل خاصی برای مسدود شدن حساب یارانه باشد که به قطعی یارانه هیچ ارتباطی نداشته است.

شما با پیگیری‌های لازم می‌توانید این مشکل را هر چه سریع‌تر رفع کنید. البته امروزه نیازی نیست که افراد به صورت حضوری برای پیگیری اقدام کنند؛ چراکه به صورت آنلاین و اینترنتی افراد می‌توانند به رفع انسداد کارت متصل به یارانه خود اقدام کنند.

تکنولوژی مزیت اصلی خود را برای اتلاف و جلوگیری از زمان و هزینه ثابت کرده است که شما نیز نباید از این مزیت و استفاده از آن غافل شوید. تنها کافی است تا یک سایت آنلاین معتبر را در این زمینه شناسایی کنید.

بیشتر بخوانید :


 

نویسنده: احسان مهدیزاده

								
برچسب ها :
0 0 رای ها
رتبه
guest
1 دیدگاه
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه ها
شادی
شادی
2 years ago

با سلام یارانه من از سال ۹۳ قطع شده و نمیدونم معلق شده یا مسدود!!!
اگر معلق شده باشه اون یارانه هایی که در طول این چند سال واریز شده و من نگرفتم رو میتونم بگیرم؟
ممنون میشم جواب بدین

مطالب مرتبط
دانلود کاتالوگ دمو